Nederlands Nederlands English English
Direct reserveren

Veelgestelde vragen

Bij geval van pech in het buitenland, wat moet ik doen?

  • U kunt ook in het buitenland gebruik maken van onze ANWB-service onder ons persoonlijke telefoonnummer +31592-390036.
  • U kunt vanzelfsprekend ook contact op nemen met ons.
  • Wanneer u niet van tevoren bij ons bekend maakt dat u met de auto naar het buitenland reist, valt dit niet binnen ANWB-buitenland en zullen de kosten voor uw eigen rekening zijn.

Hoe wordt de kwaliteit van ons wagenpark gewaarborgd?

Bij ons wordt gewerkt met vaste controlelijsten die worden uitgevoerd voor iedere verhuring. Tevens zijn wij ook BOVAG gecertificeerd met 3 sterren.

Kan ik met een buitenlands rijbewijs een auto huren?

Ja dit is mogelijk, zolang het een Europees rijbewijs is, of een leesbaar rijbewijs (alphabet)

Mag ik met de huurauto naar het buitenland?

Dit mag, alleen dient dit van tevoren aangevraagd te worden. Dit omdat onze verzekering niet voor elk land dekking biedt.

Zijn alle huurauto’s uitgerust met winterbanden?

Niet alle huurauto’s zijn uitgerust met winterbanden, wel kan dit worden aangegeven bij reservering via de website of per telefoon. Dit is geheel kosteloos.

Is iedere huurauto voorzien van reclame?

Bij personenauto’s staat subtiel onze naam op het frame van de kentekenplaat. Al onze bedrijfswagens zijn voorzien van reclame.

Is het mogelijk een auto te huren met trekhaak?

Op onze website ziet u bij de reservering of het mogelijk is om te reserveren met trekhaak. Dit is vermeld bij de extra opties bij het reserveren.

Wat is het laadvermogen van de bedrijfswagen?

Dit is vooraf opvraagbaar per telefoon of mail. Ook staat het vermeld op de sticker die zich bevindt in de auto boven de achteruitkijkspiegel.

Bij geval van schade, wat moet ik doen?

  • Maak te allen tijde direct foto`s van de situatie.
  • Er dient een schadeformulier te worden ingevuld.
  • Indien nodig politie inschakelen.
  • Grote schade dient gelijk aan ons te worden gemeld.
  • Kleine schades binnen 24 uur.

Hoe hoog is mijn eigen risico en hoe werkt dit?

De hoogte van het eigen risico is per huurauto verschillend, dit staat vermeld op het huurcontract en op de site.

U heeft voor iedere niet te verhalen schade een eigen risico, afhankelijk van de klasse auto. Deze is eventueel te verlagen. Schades die voortkomen uit gebruik waar de auto niet voor is bestemd zijn geheel voor de rekening van de huurder. De verlaging van het eigen risico is alleen van kracht op de persoon die de auto heeft gehuurd.

Wat is bij ons een huurdag?

Een huurdag bij ons is een kalenderdag en loopt van 08.00 uur tot 08.00 uur de volgende morgen. Afwijkende tijden kunnen altijd besproken worden met een van onze medewerkers en zullen indien mogelijk worden aangepast.

Kan ik zonder een chauffeurspas een vrachtwagen huren?

Het is niet mogelijk om gebruik te maken van een vrachtwagen zonder Rijbewijs C en een Chauffeurspas. Hiernaast dient u zelf zorg te dragen om te voldoen aan alle wettelijke eisen die hiervoor staan.

Bij geval van pech, wat moet ik doen?

  • Binnen kantooropeningstijden kunt u contact opnemen met van Gent autoverhuur.
  • Buiten kantooropeningstijden staan onze noodnummers op de voicemail vermeld.
  • Mocht u ons niet kunnen bereiken, kunt u contact opnemen met de helpdesk van de ANWB onder ons persoonlijke telefoonnummer 0592-390036.

Wanneer moet ik de borg betalen?

Dit kan vooraf per bank overboeking of ideal betaling.
Bij het afhalen kan dit per pin of creditcard.

Wat is optioneel bij te boeken bij reservering van een huurauto?

U kunt diverse accessoires bijboeken, deze staan aangegeven bij het reserveren van de wagen. Verder kunt u het eigen risico bij schade verlagen.

Wat is in de prijs inbegrepen bij het huren van een auto?

  • 100 km vrij per dag
  • Inzittendenverzekering
  • ANWB-binnenland
  • Verzekering met het daarbij behorende eigen risico, dit is per huurauto verschillend. Het eigen risico is geldend per gebeurtenis, enkel wanneer u hier schuldig aan bent.

Wat is niet in de huurprijs inbegrepen bij het huren van een auto?

Brandstof, u krijgt de auto met een volle tank mee. Aan het eind van de huurperiode dient u deze zelf te vullen, en anders doen wij het voor u en factureren wij de brandstofprijs aan u door.

Bij geval van diefstal, wat moet ik doen?

  • U dient ons direct op de hoogte te brengen van de diefstal.
  • Hierna aangifte doen bij de politie.

Hoe oud moet ik zijn om een auto te huren?

21 jaar is de minimale leeftijd waarop een auto gehuurd kan worden, dit is een eis van onze verzekering.

Hoe lang moet ik in het bezit zijn van een rijbewijs om een auto te mogen huren?

U dient minimaal 21 jaar oud te zijn en 1 jaar in het bezit van rijbewijs B.

Hoe kan ik de borg voldoen bij afhalen van de huurauto?

Contant geld wordt niet geaccepteerd, maar de borg kan wel per pin, creditcard, ideal betaling of per bankoverboeking worden voldaan.

Mag alleen diegene in de autorijden op wiens naam het contract staat?

Nee, de huurauto mag onder toezicht van de huurder bereden worden door personen met geldig rijbewijs en de minimale leeftijd van 21 jaar. De huurauto mag niet worden doorgegeven zonder aanwezigheid van de huurder.

Is de huurauto volgetankt als ik de huurauto afhaal?

Ja, al onze huurauto’s worden volgetankt voor de volgende klant.

Wordt de huurauto afgeleverd en opgehaald?

Voor bedrijven is het mogelijk dat de huurauto wordt afgeleverd en opgehaald. Voor particulieren is het mogelijk thuis opgehaald te worden en naar ons bedrijf te worden gebracht. Hier kunt u direct de huurauto meenemen. Bij retour tijdens openingstijden kunnen wij u weer thuis brengen.

Kan de huurauto buiten openingstijden worden ingeleverd?

Ja, dit is altijd mogelijk, onze parkeerplaats staat onder cameratoezicht. De sleutel kunt u achterlaten in de daarvoor bestemde sleutelkluis. De sleutelkluis bevindt zich rechts bij de ingang van ons kantoor.

Kan ik mijn reservering annuleren of wijzigen?

De reservering kan altijd kosteloos worden geannuleerd en worden gewijzigt als de beschikbaarheid dit toelaat.

Hoe kan ik de huurperiode verlengen?

Als u de auto wilt verlengen dient u altijd telefonisch contact op te nemen. Voor het verlengen hoeft u dus niet naar onze locatie te komen.

Hoe werkt de facturatie en wanneer ontvang ik mijn borg retour?

Aan het einde van de huurperiode ontvang je de totaalfactuur per email. De resterende borg wordt voor 12 uur op de eerstvolgende werkdag teruggestort op de rekening.

Moet ik een account aanmaken om een huurauto te reserveren?

Nee, dit is niet nodig, het reserveren gaat via het daarvoor bestemde formulier en hiervoor heeft u geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Wanneer ik reserveer via de site, is dit dan definitief?

Binnen kantooruren krijgt u een persoonlijke mail waaruit blijkt dat de reservering definitief is.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren of wijzigen?

Een reservering kan altijd worden geannuleerd  d.m.v. van het contactformulier, per mail, whatsapp of telefoon.

Wat heb ik nodig bij het afhalen van de huurauto?

  • U moet minstens een jaar in het bezit zijn van het rijbewijs.
  • Adreslegitimatie (recent poststuk).
  • Pinpas of creditcard waarmee de borg voldaan kan worden.
  • Voor bedrijven hebben wij een uittreksel van de Kamer van Koophandel nodig (niet ouder dan 1 jaar).

Voor vrachtwagens:

  • Rijbewijs C (Vrachtwagen) & chauffeurspas

Instructiefilmpjes

Staat uw vraag er niet tussen?

ç
Nederlands Nederlands English English